een wijs man heeft ooit gezegd.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milco Pot - WaarBenJij.nu een wijs man heeft ooit gezegd.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milco Pot - WaarBenJij.nu

een wijs man heeft ooit gezegd....

Door: Potje

Blijf op de hoogte en volg Milco

22 December 2007 | Thailand, Bangkok

Het laatste zinnetje van mijn vorige stukje hebben wij cum laude waargemaakt. Op het prachtige feesteiland Koh Phi Phi. 5 december was onze eerste avond op dit eiland en hier wilden we ons weerzien met Henk en Maire (zij waren even naar Bangkok geweest) vieren samen met de verjaardag van onze goedheiligman. Nadat we hoorden dat ook de koning van dit land jarig is op 5 december kon ons niets meer in de weg staan voor en gezellige pakjesavond. Dachten we! Want de verjaardag van meneertje Bhumibol de Slappe wordt een beetje gevierd op de tegenovergestelde manier als onze koninginnedag...er wordt namelijk GEEN alcohol geschonken. Maar dat mocht onze pret niet drukken, want 5 december blijft voor Nederlanders gewoon en feestdag en met de kadootjes, de gedichten en een paar flessen drank gehaald in de supermarkt hebben we er toch nog en geslaagd verjaardagsfeestje voor de Sint van gemaakt. De daarop volgende dagen zagen er een beetje als volgt uit; wakker worden, ontbijten, strand, 1e biertje nemen, 'smiddags begon het dan een uurtje te regenen dus terug naar het bungalowtje om daar zeer langzaam te beginnen met ons vol te laten lopen met Singha bier. Daarna uit eten, om ons vervolgens richting de Reggeabar te laten leiden om daar onder het genot van een biertje te genieten van muy thai gevechten tussen dronken Engelse en Zweedse gasten en dames. Na de Reggeabar gingen we dan lekker inpilsen in Carlito's bar. Het echte doordrinken begon pas in de Apachebar en het afpilsen deden we in de afterparty tent de Hippiebar. Daarna rolden we naar de bungalows om daar onder het genot van een koud blikje Singha nog even de avond en de plannen voor de volgende dag door te nemen. Er werd elke dag trouwens op dat tijdstip unaniem besloten dat we de volgende dag toch ECHT een dagje rustiger aan zouden doen....JA TOCH!
Dit hebben we 6 dagen vol gehouden en hadden dit nog wel 6 dagen vol kunnen houden ware het niet dat Henk en Marie (H&M) beide in Bangkok naar de tandarts moesten en Olaf helaas richting Groningen (na een reis 13 maanden). Les en ik besloten mee te gaan naar Bangkok om onze vrienden vaarwel te zeggen en om ons niet helemaal een delerium aan te zuipen op Koh Phi Phi. We hebben trouwens ook nog een dagje gesnorkeld (onderwater scheten gelaten en onder water kalebassen bekeken...wisten jullie dat onder water alles 33% groter lijkt dan dat het is??) en bij the beach van, je raad het al, de film The Beach geweest. Dit was leuk, punt.
Terug in Bangkok (na een nachtje een tussenstop te hebben gemaakt op Railey Beach) stond alles in het teken van het naderende afscheid van Ollie en de dag erna van H&M. We besloten om de eerste dag (donderdag) rustig aan te doen (wat uiteraard niet gelukt was, want we belandden om 5 uur helemaal total loss in bed) om vrijdag, Ollie's laatste avond, keihard te feesten. Dit hebben wij ook met Ruud zijn afdscheid gedaan, dus Les en ik wisten wel hoe en wat. Dachten we! De vrijdag zelf kwamen wij er namelijk achter dat er vanaf 18.00uur voor 3 dagen in heel Thailand weer geen alcohol geschonken zou worden aangezien er verkiezingen waren(!?!?!?) (de gedachte hier achter begrijpen wij tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Of zal het toch zijn dat ze bang zijn dat alle mensen dronken naar de stembus gaan?). Maar zoals het de creatieve backpakker betaamt vonden wij hier een oplossing voor. Voor 18.00uur doken we de 7/eleven in om daar een paar flessen alcohol te halen en deze soldaat te maken in het hotel van H&M om daarna richting Koh San Road te gaan waar er ongetwijfeld wel iets was waar we alcohol konden nuttigen en een feestje konden maken. Het soldaat maken van de flessen is gelukt, maar een feestje vinden op Koh San Road absoluut niet! De politie hield alles goed in de smiezen. We probeerden het nog in de tent Gullivers, aangezien we er op dat moment van uit gingen dat wij geen alcohol nodig hebben om een goed feestje te bouwen...JA TOCH!
Het spaatje blauw smaakte voor geen meter dus volgden we snel de geruchtenstroom onder de backpakkers. Er bleek wel 1 tent te zijn in Bangkok waar er alcohol geschonken werd....Club Spicey! Daar betaalde je 200 Baht (4 euro) voor een biertje, dus daar moesten we de backpakkers gedachten even los laten om Ollie toch nog een waardig afscheid te geven. Dat is gelukt, en de volgende dag bleek het afschied nemen op het vliegveld toch wel weer zwaar. Ollie, waarvan we anderhalve maand geleden nog dachten dat het maar een rare Zweedse blonde hont was...Ollie bedankt voor de mooie tijd en we gaan je missen.
De zondag van ons afscheid met H&M hebben we overdag de rest van de flessen soldaat gemaakt op hun kamer en vanaf 24.00uur zou er weer alcohol geschonken worden, dus rond die tijd begaven we ons richting Gullivers om daar onder het genot van een heerlijk koud pilsje nog een beetje Engels voetbal mee te pakken. Ook dit afscheid werd een memorabele en ook H&M zullen we missen. Toch best apart hoe snel je naar mensen toe kunt groeien na 2 a 3 weekjes samen reizen.
Les en ik (inmiddels behoorlijk naar elkaar toe gegroeid;-)) besloten om toch ook maar eens wat cultureels te ondernemen en een paar dagen rustig aan te doen. We boekten een 2 daagse trip naar Kanchanaburi, waar we de bridge over the River Kwai en het bijbehorende War Museum zouden bezoeken. Ook zouden we een stukje treinrit over de Death Railway nemen, waarvan we tijdens de rit niet echt konden achterhalen wat hier nou bijzonder aan was. Misschien was dit ook wel omdat we toch nog wel een beetje stuk waren van onze afscheidsavond met H&M. Bij de floating bungalows waar we sliepen ontmoetten we een groepje Engelse dames waarmee we een paar afzakkertjes hebben genomen alvorens heerlijk in slaap te vallen op de golven van voorbijkomende motorbootjes. De volgende dag moesten we vroeg op om de elephant bathing mee te mogen maken. Dit was eerlijk gezegd het leukste van onze 2 daagse trip. Hierbij ga je achter op de olifant zitten terwijl deze zichzelf wast. Verder hebben we deze dag olifant gereden, even gevoetbald met wat lokale jeugd, ge-bamboo-raft, en naar de tiger cave geweest waar we geen zin hadden om in de hele lange rij te gaan staan om met de (gedrogeerde) tijgers op de foto te kunnen. 's Avonds terug naar Bangkok om onze laatste avond in Bangkok MET alcohol (we zijn hier de 22ste nog, maar dan wordt er weer geen alcohol geschonken) door te brengen. Dus dit moesten we natuurlijk goed afsluiten. We spraken af met de Engelse dames, maar kwamen onderweg de 3 Canadese dames tegen die we van de Full Moon party kennen. Deze dames zijn iets gezelliger en eentje heeft voor ons waarschijnlijk ook nog een slaapplek in Melbourne, dus hier hebben we dit laatste avondje feesten mee afgesloten.
De dag erna door naar Koh Chang om daar echt even te detox-en voor we naar Australie gaan. Dit is een zeer relax eilandje waar er naast de relaxte stranden, de mooie watervallen en de mooie omgeving verder weinig te beleven valt. Wel is het hier elke dag mooi weer en dat doet me dan toch altijd denken aan wat een wijs man ooit gezegd heeft: "de zon die schijnt, dus drinken we bier!!!"

Wij wensen iedereen bij deze hele fijne feestdagen!!!

kijk voor meer (feest)foto's op henkenmarie.waarbenjij.nu

• 22 December 2007 - 20:09

Jesse:

Lekker bezig, Singha is een top pilsje. Kan niet wachten totdat ik daar in april ook van kan genieten....

fijne dagen, ik mail je.

groet Stuiver

• 23 December 2007 - 11:02

Erik:

RUILEN is HUILEN is het gezegde. en dat klopt weer want als ik even een maandje met jouw zou ruilen dat wordt het voor jouw huilen. Wat een geweldige periode moeten jullie meemaken. Je krijgt niet heimwee naar huis maar naar Azie. Ma is dol op watervallen en je hebt haar weer verwent met een geweldige foto, wat hier de ruk verhoogt om ook te vertrekken. Wat doen we hier nog eigenlijk.
    Pak je rust in het vliegtuig en op naar de Aussie ronde.

Erik

• 23 December 2007 - 15:15

Halfie:

potje alles lekker daar zie ik nog steeds alleen maar gezuip .
    hier ook alles goed .
    in ieder geval wou ik jullie prettige feestdagen wensen gr halfie

• 23 December 2007 - 19:03

Witmanssie :

hee eppo's ik zie dat alles goed gaat in het verre oosten vanaf hier, in het nietige osdorp , wensen der kleine weisse und ich jullie een fantastische kerst toe [ zou leuk zijn als het daar wel ging sneeuwen !!] en een memorabele oud en nieuw zodat we daar over 10 jaar nog een pilsie op kunnen drinken als jullie dat weer ophalen tijdens een rit naar de pub in holland wees gegroet en enjoy it de matsssss witmanssie

• 01 Januari 2008 - 17:17

Witmans :

jongens happy new year en zuip er nog maar een paar hou het wel rustig en als er wat is mail maar ................................................................. ik kom toch niet hehe nee geluk en geniet van het nieuwe jaar
    de mats dennis en stef

• 02 Januari 2008 - 12:06

Hilda Van Vliet:

Hoi Milco en Lelsley.
    Allereerst de beste wensen en heel veel gezondheid en geluk. Met de gezondheid zit het wel goed en het geluk zoeken jullie gewoon op in het mooie Azie en Australie.
    Mooie verhalen.
    Groetjes Hilda

• 06 Januari 2008 - 22:37

Herman En Renee:

Hee milco en lesley.
    Wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar en een goed 2008 met nog een mooie reistijd voor jullie.
    groetjes herman en renee