eeeuuuhhhh...backpacken...wat is dat??? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Milco Pot - WaarBenJij.nu eeeuuuhhhh...backpacken...wat is dat??? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Milco Pot - WaarBenJij.nu

eeeuuuhhhh...backpacken...wat is dat???

Door: Potje

Blijf op de hoogte en volg Milco

09 Oktober 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Na de zware stapavond op Macau werden we erg laat wakker, dus gehaast om zo snel mogelijk de Ferry naar Hong Kong te pakken. De Ferry was niet veel bijzonders. De eerste indrukken van Hong Kong wel. De hoge gebouwen en een taxi chauffeur die gebrekkig Engels sprak vonden wij een verademing. Ingecheckt en meteen het 2-verdiepingen tellende trammetje gepakt richting de wijk Central, waar het allemaal gebeurt in het weekend volgens onze bronnen. Eerst een happie lekker gegeten en toen geborreld bij verschillende vrijmibo kroegen. De grote tenten kwamen wij niet in, omdat ze met memberships werken, dus afgetaaid in de vrijmibo kroegen met een paar Nederlandse expads (waar het bier, overigens net als in Macau, 4,50 euro kostte). Zaterdag genoten van de skyline van Hong Kong Island, vanaf het vaste land (Hong Kong Kowloon) en vanaf een rondvaartbootje. Op deze zaterdagavond hebben we ons heel langzaam, maar zeer zeker, vol laten lopen in wat kroegen waar we vrijdag ook waren geweest (bier: 4,50 euro).
Zondag zouden we nog een nachtje in Hong Kong blijven aangezien we iets meer tijd wilden hebben om de volgende stap te plannen. Dus boekten we een goedkoop hostel op het vaste land...zou het backpacken, na de eerte week waarin we ons hele maandbudget er doorheen hebben gesmeten, nu echt gaan beginnen??? Dit hostel lag in de ghetto van Kowloon en toen we aankwamen werden we door allemaal koelies en Afrikanen belaagd. Dit was best eng! Toen we deze afgeschud hadden. konden we eindelijk via de trap (omdat de lift kapot was) naar boven. Het hostel was op zich ok, maar de mensen die benden rondliepen en de bedden erg belabberd. Dus erg kort geslapen...Het echte backpacken was echt begonnen!