Hanoi Express - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Milco Pot - WaarBenJij.nu Hanoi Express - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Milco Pot - WaarBenJij.nu

Hanoi Express

Door: Potje

Blijf op de hoogte en volg Milco

10 Oktober 2007 | Vietnam, Hanoi

Hieronder zal ik onze 30 uur durende trip van Hong Kong naar Hanoi kort en stapsgewijs even bespreken. We vertrokken 10.00 uur uit ons hostel in HK. We namen de taxi naar Hung Hom Station. Vanaf hier een 2,5 uur durende treinrit genomen naar Huangzhou. Vanaf hier zouden we de nachttrein nemen naar Nanning. Deze vertrok om 17.00 uur en kwam dinsdag 06.00 uur aan in Nanning. Vanaf hier namen wij de trein naar Pingxiang. Deze rit duurde 4 uur (erg mooi landschap trouwens onderweg). Om 12 uur stapten wij hier uit en namen een soort van tuktuk naar de grens, Friendsips Port. Na de formaliteiten van half uur, namen we in Vietnam een taxi naar Lang Som en vanaf hier weer een 4 uur durende (mini-)busrit naar Hanoi. We kwamen hier om ongeveer 17.00 uur aan. Vooral de nachtrit was een drama. Bijna hele nacht wakker gelegen vanen huilende baby en roggelende, snurkende, pratende en schreeuwende Chinezen.